Wednesday, April 21, 2010

Ada Apa Dengan 5S?


Ari ni aku nak berkongsi dengan korang semua ..Ada Apa Dengan 5S?


Dulu aku x penah didedahkan dengan aktiviti 5S ni..Ape yg aku tau 5S ni tujuan utamanya nak melatih pekerja supaya bekerja secara tersusun dan sistematik. Dan ini adalah pendekatan yang dipraktikan oleh orang Jepun yang terkenal dengan disiplin yang tinggi.


Apa yang aku nak kongsi dengan korang pasal aku telah dilantik mengetuai Promosi 5S kat tmpt keje aku..huhu sebelum ni tmpt keje ni mane penah wat benda2 camni ..janji projek jalan untung masyuk sudah..haha


Nak dijadikan cerita.. company aku ni skrg tgh ligat dgn aktiviti 5S ..abis lah segala debu habok dicuci dgn baik skali hahaha korang bayangkan nak kejar persijilan ni dlm masa 42 hari..pecah rekod tu haha ( slalu makan masa stahun ke 2 tahun )

Ni brader zon aku, Sani Dol sedang bekerja keras mencuci segala habuk yang ada ..haha (aku yg suh dia panjat hahaa **x baik buli org tua wakaka


Korang tgk la cmna nnt ..ntah dpat ke x sijil 5S ni.. yang pasti aku kena wat promosi kaw2 punyer!!




Best Regards

-KaNtOiS TeRRiToRy-

No comments: